Anton keek toe, mooi, niets op aan te merken. Hij zag hoe de jongedame zijn uitleg opvolgde. Hij zette geen glimlach op, was nergens voor nodig. Hij liep weer op de jongedame af en keek haar nors aan "Goed, u kan het, alleen, u moet minder ijdel zijn. Vuil kan geen kwaad, zoals mijn vroegere generaal zei tegen mij als ik soldaat was 'Hoe vettiger, hoe prettiger'. Nog een ding, niet te vroeg juichen, anders kan het nog slecht aflopen". Hij dacht even terug aan zijn broer die was gesneuveld in de strijd.
Anton's broer juichte te vroeg en een atoombom landde recht op zijn basis, zijn lichaam verbrandde helemaal tijdens de ontploffing...
Anton had het er vroeger moeilijk mee, nu niet meer, dit alles deed hij voor zijn broer. Hij schudde op uit zijn gedachten en keek de jongedame en knikte "U kunt nu verder". Met deze woorden liep hij weer naar de adjudant en zette hij zich op de stoel van de adjudant die rechtop stond neer. Hij bekeek de soldaten die het eerste parcour aflegden en eentje wou de stop van de granaat trekken, meteen greep Anton in en stond hij recht, woedend liep hij naar de soldaat en trok hem apart "U weet dat u de stop niet van een granaat mag trekken tijdens een training! Pak uw spullen en verlaat het leger nu onmiddelijk!". Hij was inderdaad streng en de soldaat liep met tranen in zijn ogen weg. Nooit mocht je een stop van een granaat trekken tijdens een training, in een oorlog moest dat natuurlijk wel, anders kon je de vijand niet uitschakelen.